Od wielu lat jako samorząd przechodzimy proces cyfrowej transformacji, która ma na celu optymalizację i poprawę efektywności realizowanych zadań, ale przede wszystkim poprawę dostępności i jakości obsługi mieszkańców.
Dlatego też Gmina Mieszkowice pozyskała środki w wysokości 543655,00 zł  z Funduszu Europejskiego na Rozwój Cyfrowy na projekt ,,Cyberbezpieczny Samorząd” , który dla naszego samorządu jest niezmiernie istotnym i realnym wsparciem. W ramach projektu ,,Cyberbezpieczny Samorząd” Gmina Mieszkowice zamierza:

 - wykonać audyt przedwdrożeniowy i powdrożeniowy, audyt zgodności KRI, aktualizację dokumentacji SZBI i PBI
oraz przeszkolić pracowników Urzędu Miejskiego w zakresie cyberbezpieczeństwa,

- zakupić dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieszkowicach, Zespołu Obsługi Szkół –
3 szt. urządzeń typu UTM wraz z licencjami na dwa lata,

- zakupić nowy serwer do stworzenia klastra, który zostanie połączony z istniejącym już serwerem,

- zakupić pamięć masową oraz urządzenia deduplikujące do  przechowywania plików kopii zapasowej,

- zakupić oprogramowanie do backupu, które pozwoli na uruchomienie wydzielonego środowiska w celu testowania odtwarzalności kopii zapasowych,

- zakupić urządzenia typu Switch 48 portowy POE ,

- zakupić managera logów.

Dzięki realizacji projektu i zakupie nowoczesnych urządzeń dane przetwarzane i przechowywane w Urzędzie Miejskim
w Mieszkowicach będą jeszcze lepiej chronione i zabezpieczone przed kradzieżą, zniszczeniem czy modyfikacją.