Zasłużony dla Gminy Mieszkowice - Zasady przyznawania wyróżnienia
25-04-2019
Zasady przyznawania wyróżnienia
"Zasłużony dla Gminy Mieszkowice"
Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Mieszkowice" może być przyznawane zarówno mieszkańcom Gminy Mieszkowice jak i osobom spoza gminy za szczególne zasługi w zakresie rozwoju gminy w obszarze działalności gospodarczej, społecznej, kulturalnej, sportowej w tym także za twórczość artystyczną, literacką, naukową oraz inne osiągnięcia wyróżniające i promujące gminę.
§1. Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Mieszkowice" może być przyznawane indywidualnie oraz zbiorowo:
1) indywidualnie: mieszkańcom Gminy Mieszkowice oraz osobom spoza gminy działającym na jej rzecz:
2) zbiorowo: zakładom i organizacjom pozarządowym, grupom nieformalnym.
§ 2. Wyróżnienie przyznawane jest za szczególne osiągnięcia i wkład pracy społecznej i zawodowej przyczyniający się do rozwoju gminy w zakresie:
1) działalności gospodarczej,
2) działalności społecznej,
3) ochrony zdrowia,
4) oświaty, kultury, nauki i sztuki,
5) kultury fizycznej i sportu,
6) promocji gminy.
§ 3. Wnioski o przyznanie wyróżnienia mogą zgłaszać następujące podmioty zamieszkałe lub mające siedzibę na terenie Gminy Mieszkowice:
1) Burmistrz Mieszkowic,
2) Przewodniczący Rady Miejskiej w Mieszkowicach
3) komisje stałe Rady Miejskiej w Mieszkowicach,
4) rady sołeckie,
5) zarząd osiedla,
6) zakłady, przedsiębiorstwa,
8) organizacje pozarządowe,
9) grupy mieszkańców gminy liczące, co najmniej 25 osób.
§ 4. Wnioski o przyznanie wyróżnienia należy składać do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mieszkowicach na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały w terminie do dnia 31 maja każdego roku kalendarzowego.
§ 5. Przewodniczący Rady Miejskiej przekazuje wniosek Zespołowi do spraw opiniowania wniosków zwanym dalej „Zespołem", który sprawdza go pod względem formalnym, bada jego zasadność i opiniuje. Wniosek o przyznanie wyróżnienia musi uzyskać bezwzględną większość Zespołu.
§ 6. W skład Zespołu wchodzą:
1) Burmistrz, lub Sekretarz Gminy,
- Przewodniczący Rady Miejskiej w Mieszkowicach lub Zastępca Przewodniczącego Rady,
- Przewodniczący stałych komisji rady miejskiej lub zastępca przewodniczącego,
- Przewodniczący Zarządu Osiedla Mieszkowice,
- Sołtys Sołectwa z którego pochodzi kandydat. W przypadku kandydatury spoza Gminy Mieszkowice bez sołtysa.
- Prezes Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Mieszkowickiej.”
§ 7. 1.Zespół może zasięgać dodatkowych informacji u wnioskodawcy.
Po zbadaniu i zaopiniowaniu wniosku zespół przedkłada go Radzie Miejskiej w Mieszkowicach .
2. Wyróżnienie „Zasłużony dla Gminy Mieszkowice” nadaje Rada Miejska w formie uchwały.
§ 8. Posiedzenia Zespołu zwołuje i prowadzi Przewodniczący Rady.
Do Zespołu stosuje się odpowiednio przepisy statutu gminy odnoszące się do trybu pracy komisji Rady.
W posiedzeniach Zespołu mogą uczestniczyć wyłącznie jego członkowie oraz osoby zaproszone.
§ 9. Wyróżnienie wręcza się na uroczystościach o charakterze państwowym lub regionalnym, na sesjach Rady lub uroczystościach branżowych i rocznicowych.
§10. Wręczenia wyróżnienia w formie statuetki z postacią księcia Mieszka I dokonuje Przewodniczący Rady Miejskiej w Mieszkowicach.
§11. Dokumentem potwierdzającym przyznanie wyróżnienia jest wpis do księgi pamiątkowej oraz pamiątkowy list gratulacyjny.
§12. Rejestr wyróżnionych oraz dokumentację pracy komisji prowadzi Biuro Rady Miejskiej w Mieszkowicach
§ 13. Ustala się przyznanie nie więcej niż trzech wyróżnień w roku.
Nazwa pliku | Pobierz |
---|---|
Zasady przyznawania wyróżnienia | ![]() |
Wniosek o przyznanie wyróżnienia | ![]() |