UM Mieszkowice
22-01-2016
Burmistrz Gminy Mieszkowice
ogłasza konkurs na stanowisko
SKARBNIKA GMINY MIESZKOWICE
I. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI – Urząd Miejski w Mieszkowicach, ul. Chopina 1, 74-505 Mieszkowice
II. NAZWA STANOWISKA PRACY – Skarbnik Gminy Mieszkowice,
zatrudnienie na podstawie powołania, w pełnym wymiarze czasu pracy
III. WYMAGANIA
WYMAGANIA NIEZBĘDNE :
1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku;
4) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi
gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,
przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
5) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia
funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
6) nieposzlakowana opinia;
7) wykształcenie wyższe : ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne
wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia
podyplomowe;
8) posiadanie co najmniej 5 – letniej praktyki w księgowości.
WYMAGANIA DODATKOWE :
1) wiedza ogólna : znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania samorządu
terytorialnego oraz kodeksu postępowania administracyjnego;
2) wiedza specjalistyczna : znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań;
3) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa;
4) umiejętność opracowania i wdrażania projektów przedsięwzięć finansowych;
5) umiejętność pracy i podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych;
6) dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu MS Office oraz
innych programów niezbędnych do obsługi budżetu gminy;
7) predyspozycje osobowościowe : samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne,
organizacyjne, komunikacyjne, umiejętności kierowania zespołem, odporność na stres,
umiejętności wystąpień publicznych;
8) znajomość nowoczesnych technik zarządzania finansami;
9) dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji
samorządowej.
IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy oraz jest Kierownikiem Referatu Finansowo – Budżetowego i Podatków.
Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art.54 ust.1 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( t.j. Dz.U. z 2013 r., poz.885, z późn.zm.).
Skarbnik Gminy wykonuje zadania określone przez Burmistrza.
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności :
1) uczestnictwo w posiedzeniach organów gminy;
2) opracowywanie projektu budżetu gminy, szczegółowego podziału wydatków i dochodów;
3) nadzór i kontrola realizacji budżetu;
4) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
5) zapewnienie kontroli finansowej działalności gminnych jednostek organizacyjnych;
6) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
7) przygotowywanie projektów zmian w budżecie;
8) współpraca z organami podatkowymi i finansowymi;
9) inicjowanie i wdrażanie efektywnego gospodarowania budżetem;
10) planowanie potrzeb finansowych gminy;
11) dokonywanie analizy budżetowej i bieżące informowanie Burmistrza o jego realizacji;
12) prowadzenie skonsolidowanej rachunkowości dla jednostek organizacyjnych;
13) czuwanie nad zachowaniem okresowej równowagi budżetowej, dochodów i wydatków;
14) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
15) szczegółowe obowiązki Skarbnika Gminy określa zakres czynności opracowany przez Burmistrza Gminy Mieszkowice.
Skarbnik Gminy dokonuje kontrasygnaty oświadczeń woli Burmistrza w zakresie zarządu mieniem gminnym, jeżeli czynność prawna powoduje powstanie zobowiązań pieniężnych.
Skarbnik Gminy jako Kierownik Referatu Finansowo-Budżetowego i Podatków kieruje pracą podległego referatu, ponosi odpowiedzialność za jego prawidłową organizację i skuteczność pracy oraz dokonuje podziału zadań pomiędzy podległych pracowników. Do zadań referatu należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem i analizą realizacji budżetu gminy oraz ustalanie wymiaru podatków i opłat lokalnych, nadzór nad finansowaniem gminy, realizacja wpływów z podatków i opłat lokalnych i cywilnoprawnych, prowadzenie rachunkowości i księgowości podatkowej oraz budżetowej.
V. WYMAGANE DOKUMENTY :
1) list motywacyjny podpisany odręcznie;
2) CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej podpisane odręcznie;
3) oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kserokopie świadectw pracy ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem ) lub
zaświadczenie o zatrudnieniu potwierdzające doświadczenie zawodowe;
5) kserokopie dokumentów ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem )
potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystaniu
z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko
mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz
samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów luz za przestępstwo skarbowe
( osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego
„Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego”);
8) oświadczenie kandydata o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
9) oświadczenie lustracyjne lub informacja o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego według
Załącznik 1 a lub 2 a do ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o
dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
( Dz.U. z 2007 r., Nr 63, poz. 425, z późn.zm.) – dotyczy osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
Przystępujących do naboru;
10) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku
( w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do
Lekarza medycyny pracy);
11) dodatkowym atutem będzie przedłożenie referencji z miejsc pracy.
VI. INFORMACJE DODATKOWE :
1. List motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata :
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb
Niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych ( t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1182, z późn.zm.) oraz ustawą z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1202, z późn.zm.)”.
2. Formularz kwestionariusza kandydata oraz Zarządzenie w sprawie konkursu na stanowisko
Skarbnika Gminy Mieszkowice opublikowany jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
3. Wymagane dokumenty aplikacyjne w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Konkurs na stanowisko
Skarbnika Gminy” należy złożyć osobiście lub doręczyć listownie na adres :
Urząd Miejski w Mieszkowicach
ul. Chopina 1
74-505 Mieszkowice
w terminie do dnia 4 lutego 2016 r. do godziny 12.00.
4. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie lub będą niekompletne nie będą
rozpatrywane.
5. Dodatkowe informacje można uzyskać od Sekretarza Gminy - tel. 91 4666 914 lub od Kierownika
Referatu Ogólno – Organizacyjnego i Spraw Społecznych - tel. 91 4666 921.
6. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej www.bip.mieszkowice.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mieszkowicach.
7. Ze względu na zasady powoływania skarbnika określone w art. 18 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U.z 2015 r., poz.1515 ) – osoba wyłoniona w
konkursie zostanie przedstawiona jako kandydat do powołania przez Radę Miejską w
Mieszkowicach.
8. Burmistrz Mieszkowic zastrzega sobie prawo :
- odwołania konkursu bez podania przyczyny;
- nie rozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.
Mieszkowice, dnia 22 stycznia 2016 r.
Pliki do pobrania:
Kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o zatrudnienie