13-03-2018
Informacja o zajęciach organizowanych
w Przedszkolu Samorządowym w Mieszkowicach w ramach projektu pn: „Wesołe przedszkole w Mieszkowicach” .
Dnia 5 grudnia 2017 roku Gmina Mieszkowice podpisała umowę o dofinansowanie Projektu pn: „Wesołe przedszkole w Mieszkowicach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Od 1.09 2017 r. do 31.08.2018 r. projektem objęte jest Przedszkole Samorządowe w Mieszkowicach.
W ramach projektu rozszerzono ofertę edukacyjną o dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne oraz wyrównujące zdiagnozowane deficyty. Katalog dodatkowych zajęć to: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia rytmiczne, zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.
Zajęcia rytmiczne realizowane są od stycznia i zakończą się w czerwcu 2018r. Zabawy ruchowe połączone z muzyką rozwijają funkcje motoryczne dzieci, zdolności poznawcze, myślenie, pamięć, mowę, percepcję słuchową, wzrokową i uwagę. Ponadto kształtują umiejętności społeczne i emocjonalne. Zajęciami objęte sa wszystkie dzieci w przedszkolu (7 grup).
Organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych organizowana jest dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Prowadzenie tych zajęć wpływa korzystnie na wyrównywanie szans edukacyjnych. Zajęciami objęto dzieci, które w wyniku diagnozy końcowej w roku poprzedzającym wprowadzenie projektu wymagały wspomagania rozwoju w różnych sferach. Zajęcia trwają od listopada, a zakończą się pod koniec marca 2018r.
Z kolei gimnastyka korekcyjna wpływa korzystnie na prawidłowy rozwój postawy dzieci. Nie dopuszcza do powstawania wad postawy ciała oraz koryguje już istniejące zaburzenia w prawidłowym rozwoju dzieci. Zajęcia te organizowane są od listopada do końca marca 2018r.
Wymienione zajęcia wpływają w szczególności na rozwój dziecka oraz wyrównywanie szans edukacyjnych w zakresie stwierdzonych u dzieci deficytów. Jednocześnie podnoszą jakość edukacji przedszkolnej.